3 tips til e-mail markedsføring i juletiden

e-Mail markedsføring

3 gode råd til e-mail markedsføring

Juletiden og juleshopping er på vej. Udnyt det med e-mail markedsføring.

Hvis du bruger e-mail markedsføring er det vigtigt at du ikke spammer dine kunder med juletilbud på dine produkter.

Nu hvor jeg skrev et indlæg om hvordan at 21% af e-mail markedsføring fejler i øjeblikket. Så vil jeg da gerne lige komme med 3 gode råd, som jeg kan stå inde for virker, her i juletiden.

Vi testede det da jeg var webmaster for en Café der lå i Aalborg. Her blev der udsendt nyhedsbrev i højtiderne og ud fra de statistikker vi havde at se i MailChimp, så kunne vi justere udsendelse af vores nyhedsbreve. Det vi fandt ud af der hjalp er følgende…

  1. Vær tidligt ude

    Dine “kollegaer” ved godt hvad der er på vej, ligesom dine kunder gør. Derfor handler det om at være tidligt ude, at være ude før de andre. Her tænker jeg på både kunder og kollegaer. Dine kunder ved godt hvilken tid der er på vej. Udover kulde, lange mørke dage og dårligt vejr, ja så er juletiden også på vej. En tid der stresser rigtig mange danskeres underbevidsthed. Personligt elsker jeg juletiden, med musikken, hyggen, osv osv. Lad det være en anden sag. Men du skal altså ramme dine kunder med din markedsføring, inden de når det humør, at de ikke gider alt det julemøj mere. Derfor skal du være ude i god tid, så du ikke rammer dem der hvor andre forsøger at ramme dem. På den måde kan du ramme dem med din markedsføring i en god periode, i stedet for en stressende periode.

  2. Gør noget anerledes

    Her mener jeg noget virkelig anerledes, noget som du selv ville blive overrasket over. Det er ikke sikkert at du selv kan komme i tanke om hvad det skulle være, så derfor er det en god idé at spørge dine ansatte. Eller naboen, hvis du sidder derhjemme og driver din egen webshop eller lign.

    Der er kun ÉN måde at vinde en ægte anmeldelse. Og her mener jeg altså hvor kunden fysisk fortæller sin oplevelse videre, omkring sin handel på din side. Det er ved at “overservicere” om vi skal kalde det. Giv dem noget de slet ikke havde regnet med. Det kan være en kop kaffe via mobilen, eller et opkald for at give en status, you name it. Det handler bare om at du skal overraske dine kunder.
    Nu om dage er det ikke nok at du levere til tiden og alt er i skønneste orden. Det forventer vi som forbrugere den dag idag. Så prøv med noget nyt og overraskende, det vil helt sikkert hjælpe.

  3. Lad være med at “hype” et produkt

    Personligt synes jeg at det er synd at bruge et helt nyhedsbrev på at fortælle om ét enkelt produkt. Med e-mail markedsføring har man netop mulighed for at ramme bredt, specielt i højtider. Hvis man tager udgangspunkt i at man har en læser der er interesseret i at bruge sin tid på at læse dit nyhedsbrev, så ville det være skuffende hvis det så kun indeholdte tilbud på et enkelt produkt. Det er selvfølgelig brugbart i mange andre sammenhænge da det kan defineres hvad et “produkt” er. Gælder det serviceydelser er det selvfølgelig noget helt andet. Men tager man udgangspunkt i en webshop med mange forskellige produkter, så synes jeg at det er synd at spilde et helt nyhedsbrev, på kun ét produkt.

Hvis du har brug for hjælp til e-mail markedsføring, så kan du kontakte os hos e-Manager.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *