Flere gæster – via de sociale medier

Flere gæster via de sociale medier
Flere gæster via de sociale medier

Annoncér rigtigt på de sociale medier

Mit firma e-Manager.dk og jeg fik til opgave at lave og vedligeholde online marketing for en restaurant i det Nordlige Thailand, Chiang Mai. Restauranten er danskejet og hed før at, vi trådte ind og lavede ny markedsføring, Juice at Joes Chiang Mai. Navn, brand og koncept er blevet ændret til mere dansk inspireret målgruppe og derfor skiftede restauranten navn til “The Little Mermaid Chiang Mai”. Brandet er som sådan ikke helt nyt, da ejeren af restauranten tidligere har haft en restaurant med samme koncept og navn, dog i den sydligere del af Thailand, nemlig Phuket.

Efter et par smørrebrødsmader og lige et par flere smørrebrødsmader, fik Rene, der er ejer af restauranten og jeg, strikket en rigtig fin og skræddersyet marketing løsning sammen, der skulle lige konceptet godt på vej fra start af.

Markedsføring via og med Google

Via og med Google? Hvad skal det betyde? Det vil jeg forklare dig her…

NÅr jeg laver markedsføring for en virksomhed med henblik på at, skabe et godt brand eller større interesse for virksomheden, så går jeg all in for at sørge for at gæster, potientielle kunder og alle andre, får et godt indblik i hvem og hvad virksomheden er. Det gør jeg bla ved at sørge for at man er til at finde på alle de medier, der er relateret til den branche virksomheden nu bevæger sig indenfor.

Jeg gør det med måde og sikre mig at, jeg ikke overfylder alle sociale medier med profiler for virksomheden, for jeg finder personligt ikke interessant at, være synlig på ALLE sociale medier, med en bestemt virksomhed. Så er det bedre at skrælle appelsinen bid for bid og se hvor stykkerne passer bedst ind både størrelsemæssig og smagsmæssig.

Det jeg startede med at, gøre var at, sætte mig selv som en potentiel gæst der ledte efter dansk eller skandinavisk mad i Chiang Mai eller omegn. Med mindre der er nogle der fortæller mig at, der findes dansk mad og skandinavisk mad i Chiang Mai, så er det lidt svært selv at, finde ud af.

Jeg startede ud med at, opdatere looket på Facebook siden til restauranten for at, gøre den klar til at jeg kunne begynde at lave nogle annoncer.

Målgruppe

Jeg startede ud med at, oprette en målgruppe jeg ville have der skulle se min annonce for restauranten og det var egentlig meget enkelt og nemt at, definere hvem jeg ville have der skulle se min Facebook annonce. Jeg definerede at folk der talte enten dansk, svensk eller norsk skulle have min annonce at se og da der var en rimelig snæver målgruppe kunne man få klik pris og visninger til ingen penge.

Annoncen

Meget enkelt og lige til annonce blev lavet for restauranten hvor budskabet var klart. Du kan se screenshot af annoncen herunder. Men som man kan se er der ikke rigtig noget fancy over annoncen og jeg har derfor minimeret risikoen for at, komme til at oversælge resautranten. Det er en meget hyggelig dansk restaurant med en god atmosfære hvor man altid føler sig velkommen og det skulle jeg forsøge at afspejle i en annonce og det mener jeg kun at, man kan på en måde og det er ved at vise hvad man har, hverken mere eller mindre og ud fra resultaterne kan jeg konstatere at, jeg fik ret.

Respons

Den respons restauranten fik via Facebook annoncen gik over al mine forventninger. Da jeg selv gæster restauranten af og til kunne jeg selv få lov til at opleve den respons der kom, der kom jævnlig selsskaber fra med Svensk og Norsk baggrund som fortalte at, de havde fundet os via Facebook. Der kom også rigtig mange nye likes fra folk med skandinavisk baggrund og ny og øget trafik til hjemmesiden, fra samme nationaliteter.

Rami Najmi

Sidder til dagligt som Organic Search Specialist og ellers bruger jeg fritiden på musik, træne, nørde og hunden.

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *