Thomas Bigum giver en videohilsen

En videohilsen fra Thomas Bigum

Thomas Bigum er en vildt inspirerende mand

Jeg finder Thomas Bigum utrolig inspirerende og motiverende i forbindelse med mit arbejde. Derfor kontaktede jeg ham direkte, på Facebook. Se hvad der kom ud af det 🙂

Thomas Bigum fra Bigum&Co er utrolig god til at lave videoer og dele den viden han har, omkring Social Media Marketing. Udover at lave gode videoer, er Thomas også god til at puste til ens motivation og fortælle hvad man kan/skal gøre for at opnå større og bedre succes på de sociale medier.

Det hele startede med en besked til Thomas, på Facebook:

Hej Thomas!

Du er virkelig virkelig inspirerende at høre på. Al min respekt går til dig. Jeg bor i Thailand og er i øjeblikket ved at starte et firma der tilbyder social media marketing. Du har været en kæmpe inspiration for mig, og det er især én video der har gjort det (Denne her:https://www.facebook.com/video.php?v=1115920131754287). Når jeg engang har råd og ikke skal leve af kop nudler, vil jeg også på et af Jeres kurser, uden tvivl Humørikonet smile. Men jeg vil jeg gerne skrive et indlæg om dig og den inspiration du har været. I den forbindelse vil jeg gerne spørge om jeg må have lov til det? Og om jeg må snuppe et af dine fine billeder til mit indlæg?

Jeg vil se frem til at høre fra dig!

Bliv endelig ved med at være dig selv, vi andre lærer og bliver gladere af det.

De bedste og varmeste hilsner
Rami Najmi

Så svarer Thomas Bigum mig tilbage med den gladeste besked hvori at han skriver jeg selvfølgelig gerne må bruge billeder og skrive et indlæg om ham. Dertil spørger han endda om han kan bidrage noget til det og skriver også længere nede i beskeden at jeg må gerne stille et par spørgsmål, men hvis jeg kan nøjes med at stille et enkelt spørgsmål, så får jeg en god solid video på 2-4 minutter (se videoen længere nede).

Så jeg går i tænkeboks og tænker over det spørgmsål jeg nu engang skal stille Thomas. Jeg begynder at tænke over hvad der fik mig til at følge og lære af de videoer Thomas laver og det som hurtigt faldt mig i tankerne efter at jeg havde set et par stykker igen, var at hans personlighed gjorde ham mere interessant at høre på. Jeg sammenligner det lidt med den “seje” skolelære man gerne ville høre på i timerne. Det er i hvert fald det der gør at jeg finder videoerne mere interessante og har gjort at jeg har lært meget i forbindelse med det arbejde både Thomas og jeg laver. Nå.. Men tilbage til spørgsmålet. Det spørgsmål jeg kom frem til at jeg vil stille Thomas, er:

“Hvor stor en betydning, har ens personlighed for succes på de sociale medier?”

En af de grunde der gjorde at jeg faldt på netop dette spørgsmål, var at jeg synes Thomas har en personlighed der fanger folk lidt nemmere, end andre der laver videoer på samme måde. Derfor tænkte jeg hvor hvor en effekt det så måtte have, for ens arbejde med Social Media Marketing. Og ganske rigtigt, så har det skam noget at sige hvis man spørger Thomas Bigum.

Du kan høre hvad Thomas svarede på mit spørgsmål, i videoen nedenfor –

Gør som mig og følg Thomas BigumGoogle+, Faceook, Twitter og Youtube

21% af e-mail markedsføring fejler

En undersøgele af e-mail markedsføring viser nye tal

Hele 21% af den e-mail markedsføring der bliver lavet, når ikke rigtigt frem

Mange formoder ikke at lave deres e-mail markedsføring rigtigt, når de endelig sender et nyhedsbrev ud.

Den e-mail markedsføring der bliver lavet i øjeblikket, rammer ikke kunden som man kunne ønske det. I hvert fald ikke hvis man skal tro en undersøgelse, der er blevet udarbejdet af Return Path. Return Path er et firma som til dagligt beskæftiger sig med e-mails.

Det globale e-mail markedsføring leveringstal er faldet siden sidste år fra 83 procent i 2014, til 79 procent i år.

For hver 5 mail der bliver sendt, når 1 mail ikke frem!!

Return Path har været inde og lave en undersøgelse på de mails der bliver leveret, til de tilmeldte nyhedsbreve. Her skulle de have analyseret over 357 millioner marketing e-mails, som er udsendt til godkendte tilmelder af nyhedsbreve.

Leveringstallene er også faldende jvf. den undersøgelse der er udarbejdet. En undersøgelse lavet i USA fra samme firma, viser at kun 76% af alle de mails der bliver udsendt til tilmelder af nyhedsbreve i USA, rammer brugerends indbakke. Dette tal lå på hele 87% sidste år, altså et fald med 11% på 1 år.

I samme undersøgelse, hvor det var en global undersøgelse der blev lavet. Viste nogle brancher sig at klare det bedre. Mad, helse og skønheds branchen, kunne vise mere end 90% leveret mails.

Du kan her se en oversigt over leveringsdygtighed delt op i brancher

e-mail markedsføring

“The inbox is becoming harder to reach partly because mailbox providers are applying increasingly sophisticated algorithms to understand what content their users truly value,” siger Return Path Præsident, George Bilbrey.

Du kan se hele rapporten som Return Path har udarbejdet, ved at klikke her.

Google RankBrain er et hit!

Googles søgealgoritme “RankBrain”

Det RankBrain har til formål at vise et bredere søgeresultat for brugeren

Google RankBrain er dog ikke nogen erstatning for Google Kolibri

Google RankBrain skulle ifølge Google selv, have været en kæmpe succes. Den nye søge algoritme fra Google, skulle eftersigende stå for 15% af de søgeforespørgsler der bliver lavet på Google i øjeblikket.

Hvordan virker Google RankBrain?

Det som algoritmen er udregnet til, er at vise varierende søgeresultater for brugeren. Hvis man før i tidensøgte på feks. “Barack”, så ville Google vise resultater hvori søgeordet “Barack” indgik. Men med den nye RankBrain opdatering udregnes søgealgoritmen anerledes. Google er nemlig blevet bedre til at forstå de søgeforespørgsler, vi som brugere til dagligt laver på Google. Det vil sige at hvis du idag laver en søgning på “Barack”, så vil du også kunne se resultater som, “US Præsident,” “Barack Obama,” eller “Michelle Obama’s mand.” Det Google vil forsøge med den nye algoritme, er at prøve at lade Google udtænke din søgning for dig. Det er det formål RankBrain har ifølge Greg Corrado, som Bloomberg har interviewet.

Du kan her se en kort snak om Googles nye opdatering her

Facebook søgning er blevet forbedret

Med en facebook søgning kan du snart søge på mere end 2 trillioner opslag på facebook

Efter en opdatering tilbage i December 2014 blev facebook søgning opdateret med mulighed for at søge i venners opslag

Nu bliver facebook søgningen altså opdateret igen og vil snart vise resultater fra sider, grupper og alt andet relevant indhold som du eller dine venner følger.

Udover at vise indhold fra dine egne eller dine venners interesser vil du i den nye facebook søgning også kunne finde populære opslag på facebook. Den nye facebook søgning er i øjeblikket kun i brug på den engelske version af Facebook. Det vides endnu ikke hvornår den danske version af Facebook kan gøre brug af den nye Facebook søgning

“When something happens in the world, people often turn to Facebook to see how their friends and family are reacting,” siger Facebooks Vice President of search Tom Stocky i et blogindlæg og den nye facebook søgning. “Today, we’re updating Facebook Search so that in addition to friends and family, you can find out what the world is saying about topics that matter to you.”

Her er Facebooks beskrivelse af opdatering (vil blive tilgængelig på iPhone, Android og web version. Dog ikke i Danmark endnu):

  • Better search suggestions: When you tap into the search box and start typing, we’ll now offer timely, personalized search suggestions. As you type, we’ll highlight things that are happening right now so you can follow popular stories as they unfold.
  • Search results with public posts and posts from friends: When you search, you’ll now see the most recent, relevant public posts along with posts from your friends. Search results are organized to help you cut through the noise and quickly understand what the world is saying about a topic in the moment. You also can pull-to-refresh and see the latest public posts.
  • Find public conversations with search: When a link gets shared widely on Facebook, it often anchors an interesting public conversation. Now there’s a new way to quickly dive into that discussion. With one tap, you can find public posts about a link, see popular quotes and phrases mentioned in these posts, and check out an aggregate overview of sentiment. This feature is a first step—we look forward to people using it and giving us feedback so we can make it even better.

Vil du gerne have søgeoptimeret din facebook side? Kontakt os hos e-Manager.dk og lad os hjælpe dig.

Hvordan laver man en Facebook side?

Er du i tvivl om hvordan man laver en Facebook side?

Se her hvordan du hurtigt opretter din egen Facebook side.

Få flere kunder og hold dine kunder opdateret med en Facebook side!

Hvis du gerne vil oprette en Facebook side, kræver det først og fremmest at du har en Facebook profil. Hvis du allerede har en Facebook profil, så kan du blot klikke på dette link for at oprette en side på Facebook: Klik her for at oprette din side på Facebook.

Herefter skal du så inddele den kategori din side skal være i og efterfølgende vil du så bleve bedt om at indtaste nogle praktiske oplysninger for din facebook side. Når disse hurtige og nemme trin er gennemført vil du have en velfungerende side på Facebook. Nu skal du blot invitere dine venner til at synes godt om din side og skabe en masse relevant og interessant indhold.

Derfor skal du have en Facebook side

Det er en god idé for dig som virksomhed at oprette dig en side på Facebook. Der findes rigtig mange mennesker der søger efter en virksomhed på Facebook, for at finde mere information. Her er det et godt tegn til kunden, hvis han eller hun kan finde virksomheden på facebook. Denne detalje viser at virksomheden har interesse i at kunden får de rigtige oplysninger og skaber derfor tryghed hos kunden.

Hvis du har brug for hjælp til din Facebook side eller ønsker den helt rigtige Facebook markedsføring, så kontakt os hos e-Manager.dk

Facebook shop på din Facebook side

Få en facebook shop på din facebook side

Med en facebook shop kan du hurtigt sælge produkter til dine medlemmer

Hvis du har en facebook side i forvejen, kan man sætte en fungerende facebook shop op på den

Hvis du har en facebook side og gerne vil tilbyde dine medlemmer mulighed for at købe nogle af dine produkter, så kan du gøre dette med en facebook shop. Du kan sætte en shop på din facebook side og kører den helt normal webshop. Du kan tilknytte flere forskellige betalingmetoder og meget andet.

Med en shop på din facebook side øger du muligheden markant i forbindelse med at du kommer tætter på dine kunder. Du kan se det som en ekstra håndfuld kunder der netop har vist interesse for din virksomhed, ved at like den på facebook. Det er blot at få shoppen sat op på sin side, oprette sine produkter og derefter reklamere for sin shop på facebook siden. Hvis du er interesseret i at høre mere omkring en facebook shop, så kontakt os hos e-Manager.dk.

Sælg dine varer på facebook

Hvis du laver en shop på din facebook side, så kan du nøje udvælge hvilke produkter du ønsker at sælge på din facebook sider. Det fungere nemlig fuldstændig på samme måde som en CMS Webshop. Du har selv kontrol over dine produkter på facebook og kan inddele i forskellige produktkategorier.

Du har ydermere også mulighed for at opdele dine produkter i varianter, som du kender det fra en helt normal webshop. Du kan også tildele dine produkter billeder, beskrivelser og meget andet.

Facebook konkurrence giver flere likes

Få flere likes på facebook med en konkurrence

Mange virksomheder laver facebook konkurrencer for at opnå likes

Konkurrencer på facebook kan give dig flere likes og mere aktivitet på din facebook side

Vil du også gerne opnå flere likes på din facebook side? Ved at lave konkurrence på facebook, kan du opnå rigtig mange likes samt øge aktiviteten på din facebook side.

Du har sikkert set det før “Kommenter, like og vind”. Overskriften går igen, rigtig mange steder. Det er alt fra de største selskaber i verden, til den lokale købmand på hjørnet af gaden. Men effekten er den samme, uanset størrelse. Der vil blive skabt mere interesse for din virksomhed, ikke kun fordi at du tilbyder et gratis produkt for. Men at man som forbruger automatisk føler sig tryg, i og med at virksomheden vil tilbyde gratis produkter for din interesse.

Det kan hurtigt føre til salg, såfremt at deltageren ikke vinder. Da det som udgangspunkt er et “lead” du får, når en bruger liker din side.

Du kan prøve at se hvordan jeg har lavet en konkurrence på facebook for John Bull Pub Aalborg

Julegaver bliver købt online, er du klar?

Mange flere køber julegave online

Er du klar til danskerne skal til at købe julegaver?

Det er blevet mere normalt at man finder sine julegaver på nettet

Det er blevet mere normalt at man i Danmark køber sine julegaver online, for ikke mindst at spare tid og penge. Sidste år blev der lavet en undersøgelse omkring hvor mange mennesker der egentlig kun besøger butikkerne, for at se hvordan varen ser ud og så tager de efterfølgende hjem og bestiller den på nettet. Dette er blevet lidt af en belastning for nogle butikker, da de mener de bliver udnyttet på det groveste.

Jeg husker at Tv2 i sin tid, var inde og tale med en rigtig rar ekspedient inde i Fona, som led størst af problemet. Og som han sagde, så passer han sit job og servicere alle kunder ens. Det er selvfølgelig også den indgangsvinkel man skal have som butiksassistent, dog var hans overordnet nær så rolig og nede på jorden. Han mente at der blev brugt rigtig mange spild timer og at de kunne være brugt mere fornuftigt, på kunder som gerne vil købe i butikken. Men det er selvfølgelig et problem, der bliver meget svært at komme til livs.

Hvad kan du gøre som webshop ejer for at kunderne køber julegave hos dig?

Da du ikke har kunden overfor dig face to face, er det svært at sælge et produkt med en salgstale. Derfor skal du gøre det via din shop og det image du har givet din online butik.

Tryghed

Tryghed er en kæmpe stor faktor i et besøg fra en potentiel kunde. Det skal ikke være svært at se hvem I er, hvor I er og ikke mindst hvad man kan betale med hos Jer. Her er det en ekstrem god ting at vise at man gør noget for at gøre det synligt. Hermed ikke ment at der skal en stor tyk rød ramme omkring. Men at det står i samme skriftstørrelse som produkt tekster, så man på den måde ikke har forsøgt at isolere det ud fra de andre tekster siden.

Brugervenlighed på hjemmeside

Det er meget meget meget vigtigt at det er nemt at finde rundt på din hjemmeside! Det er en fejl som jeg ser utrolig mange hjemmesider går igen med. De kan have de bedste produkter til de bedste priser og en rigtig flot hjemmeside, der bare sejler når det kommer til brugervenlighed.

Hvis du driver en webshop og lever af det, så synes jeg du skal overveje at prøve at få en tester på din hjemmeside. Hvis man får en professionel tester til at sætte sig ned og teste ens hjemmeside igennem, så er man sikker på at man har været hele vejen rundt, for at sikre ens bruger den bedste oplevelse på hjemmesiden. Dette kan være med til at skabe meget mere aktivitet i din webshop.

Salgs delen

Hvis du gør dig unik som webshop, ved at tilbyde services som dine kollegaer ikke tilbyder, kan du nemt vinde flere ordre og dermed sælge flere julegave til dine kunder.

Hvis du er en mellemstor webshop kan du eks. tilbyde gratis levering ved bestilling af julegaver for X antal kr. Du kan også købe et parti drikkedunker, nøgleringer eller noget helt andet, og tilbyde med gratis, hvis der bestilles for X antal kr. Der er rigtig mange mulighed for mere salg.

 

Social Media Marketing

Markedsføring med Social Media Marketing

Få en succes med social media marketing

Gør du brug af social media marketing? Hvis ikke så læs her hvorfor du burde!

Med social media marketing kan du lave online markedsføring som aldrig før. Du kan detaljere dine annoncere så specifikt at du udplukker det publikum, der skal præsenteres for dine annoncer. Med social media marketing er der forskellige måder du kan bygge dine annoncer op på, alt efter hvor og hvordan du vælger at lave din online markedsføring. Du kan læse meget mere om social media marketing hos e-Manager.dk her.

Der er rigtig mange brugere på internettet der benytter sociale medier i dagligdagen. Når man bruger de sociale medier, så uden at vide det, deler man faktisk mange af sine personlige interesser. Disse oplysninger bliver lagret og senere brugt til statistikker og markedsføring. Det er her hvor du som annoncører har mulighed for at skyde papegøjen. Med alle de informationer brugerene på de sociale medier deler, har du mulighed for at indskærpe meget præcist, hvem der skal have din annonce præsenteret. På den måde sikre du dig at du ikke smider penge efter kunder, der egentlig ikke er interesseret i dit produkt.

MailChimp nyhedsbrev

Et nyhedsbrev engang imellem er nok

Giv dine kunder en værdi med et nyhedsbrev

Du behøver nødvendigvis ikke at lave nyhedsbreve hver uge eller måned

Mange forbinder nyhedsbreve med den ugentlig bunke aviser der kommer gennem brevsprækken eller forsøger på det. Men sådan er det ikke og det er forkert at bruge nyhedsbreve på den måde.

Et nyhedsbrev, er som navnet indikere, et brev med et nyhed. Ikke en reklame mail. Det er derfor uhyre vigtigt at man bruger nyhedsbreve på den helt rigtige måde og ikke forbinder det med en måde at sende reklame ud på. Selvfølgelig indebærer nyhedsbreve reklamer, men de skal fungere som indirekte reklamer. Man skal give kunden et behov og det skal man forsøge at afspejle i det nyhedsbrev man sender.

Sender man blot en nyhedsbrev med store billeder af produkter der er nedsat, så er der større chance for at det hurtigere bliver slettet. Det er ikke det en tilmeldt nyhedsbrev læser ønsker at få gennem sin elektroniske postkasse. Hvis du er interesseret i at tilbyde nyhedsbreve til dine kunder, kan læse mere om nyhedsbreve hos e-Manager.dk og høre hvad vi kan gøre for dig.