Flere gæster – via de sociale medier

Flere gæster via de sociale medier

Annoncér rigtigt på de sociale medier

Mit firma e-Manager.dk og jeg fik til opgave at lave og vedligeholde online marketing for en restaurant i det Nordlige Thailand, Chiang Mai. Restauranten er danskejet og hed før at, vi trådte ind og lavede ny markedsføring, Juice at Joes Chiang Mai. Navn, brand og koncept er blevet ændret til mere dansk inspireret målgruppe og derfor skiftede restauranten navn til “The Little Mermaid Chiang Mai”. Brandet er som sådan ikke helt nyt, da ejeren af restauranten tidligere har haft en restaurant med samme koncept og navn, dog i den sydligere del af Thailand, nemlig Phuket.

Efter et par smørrebrødsmader og lige et par flere smørrebrødsmader, fik Rene, der er ejer af restauranten og jeg, strikket en rigtig fin og skræddersyet marketing løsning sammen, der skulle lige konceptet godt på vej fra start af.

Markedsføring via og med Google

Via og med Google? Hvad skal det betyde? Det vil jeg forklare dig her…

NÅr jeg laver markedsføring for en virksomhed med henblik på at, skabe et godt brand eller større interesse for virksomheden, så går jeg all in for at sørge for at gæster, potientielle kunder og alle andre, får et godt indblik i hvem og hvad virksomheden er. Det gør jeg bla ved at sørge for at man er til at finde på alle de medier, der er relateret til den branche virksomheden nu bevæger sig indenfor.

Jeg gør det med måde og sikre mig at, jeg ikke overfylder alle sociale medier med profiler for virksomheden, for jeg finder personligt ikke interessant at, være synlig på ALLE sociale medier, med en bestemt virksomhed. Så er det bedre at skrælle appelsinen bid for bid og se hvor stykkerne passer bedst ind både størrelsemæssig og smagsmæssig.

Det jeg startede med at, gøre var at, sætte mig selv som en potentiel gæst der ledte efter dansk eller skandinavisk mad i Chiang Mai eller omegn. Med mindre der er nogle der fortæller mig at, der findes dansk mad og skandinavisk mad i Chiang Mai, så er det lidt svært selv at, finde ud af.

Jeg startede ud med at, opdatere looket på Facebook siden til restauranten for at, gøre den klar til at jeg kunne begynde at lave nogle annoncer.

Målgruppe

Jeg startede ud med at, oprette en målgruppe jeg ville have der skulle se min annonce for restauranten og det var egentlig meget enkelt og nemt at, definere hvem jeg ville have der skulle se min Facebook annonce. Jeg definerede at folk der talte enten dansk, svensk eller norsk skulle have min annonce at se og da der var en rimelig snæver målgruppe kunne man få klik pris og visninger til ingen penge.

Annoncen

Meget enkelt og lige til annonce blev lavet for restauranten hvor budskabet var klart. Du kan se screenshot af annoncen herunder. Men som man kan se er der ikke rigtig noget fancy over annoncen og jeg har derfor minimeret risikoen for at, komme til at oversælge resautranten. Det er en meget hyggelig dansk restaurant med en god atmosfære hvor man altid føler sig velkommen og det skulle jeg forsøge at afspejle i en annonce og det mener jeg kun at, man kan på en måde og det er ved at vise hvad man har, hverken mere eller mindre og ud fra resultaterne kan jeg konstatere at, jeg fik ret.

Respons

Den respons restauranten fik via Facebook annoncen gik over al mine forventninger. Da jeg selv gæster restauranten af og til kunne jeg selv få lov til at opleve den respons der kom, der kom jævnlig selsskaber fra med Svensk og Norsk baggrund som fortalte at, de havde fundet os via Facebook. Der kom også rigtig mange nye likes fra folk med skandinavisk baggrund og ny og øget trafik til hjemmesiden, fra samme nationaliteter.

Nytårsforsæt 2016

Nytårsforsæt 2016

Mit nytårsforsæt for 2016

Jeg vil være meget mere social – på de sociale medier..

Under opstarten af mit firma e-Manager.dk fandt jeg hurtigt ud af hvad det vil sige at være social på de sociale medier. Efter jeg gjorde mig klog på hvor jeg skulle være synlig for at kunne blive set online, kunne jeg konstatere at jeg var lidt bagefter. Instagram, Twitter, Snapchat og you name it. Jeg er stadig ny! Det er fedt og jeg udvikler mig inden for de forskellige udbydere hver evig eneste dag. Det er utrolig spændende og specielt når jeg løbende finder ud af hvordan det kan styrke min egen og ikke mindst mine kunders online markedsføring.

I forbindelse med mit arbejde som konsulent og rådgiver indenfor online markedsføring og håndtering af sociale meder, er det vigtigt at være synlig både som virksomhed og som ejer af virksomheden. I takt med at jeg gør mig synlig på forskellige sider, grupper, debatter og andet omkring online markedsføring, så kan jeg opnå en synlighed der giver mig en form for genkendelse, når folk støder på mig i forbindelse med mit firma. Udover at jeg deltager i debatter som jeg interesserer mig for, så gør jeg selvfølgelig også opmærksom på hvem jeg er og hvad jeg laver, på de forskellige sociale medier. Det er her man kan drage utrolig stor fordel af at være social på internettet, med relation til sin virksomhedsbranche. Det er vigtigt at holde sine kunder opdateret med hvad der sker i butikken og en rigtig god måde at gøre det på, er bla. via de sociale medier.

Mit nytårsforsæt skal give flere konvertinger

Min adfærd på de sociale medier skal være med til at øge konverteringen for mit firma. Jeg tror på at jeg ved hjælp af min online aktivitet kan styrke konverteringsraten. Hvis en potentiel kunde gæster e-Manager.dk og kan genkende firmaet i forbindelse med min online aktivitet, så vil dette forhåbentligt give kunden en større tryghed og altså derfor give større chance for at kunden vil handle hos mig.

Når ja, så skal jeg også starte den årlige slankekur! Det må man aldrig glemme 🙂

Rigtig godt nytår!

Weekend i Thailand

Weekend

Endelig blev det fredag og dermed weekend i Thailand

Der har ikke været aktivitet i lang tid på min blog – meget beklageligt!

Jeg beklager at jeg ikke har været så aktiv på min blog, men har haft utrolig travlt med mit firma e-Manager.dk og derfor ikke haft overskud til at vedligeholde min blog. Trist, trist og atter trist.. Det er regel nummer 1, ALTID et blogindlæg om dagen, hvis man vil være synlig og social, så det er mit nyt nye mål (igen), minimum et blogindlæg om dagen. Men eftersom jeg er blevet skibrent hos forskellige sidser, kan fingrene godt trænge til pauser engang i mellem.

Vejen til success på sociale medier og herunder også internettet, er at man gør sig synlig og social de steder man gerne vil ses. Det nytter ikke noget at gemme sig bag skærmen og læse hvad andre folk skriver og debattere om på nettet. Det er en god idé at smide sin mening til kende, det kan give en positiv effekt i sidste ende. Så næste gang du læser et spændende blogindlæg, ser en fed video eller et opslag på Facebook så giv din mening, det gør dig synlig og dermed stærkere.

Hvis du har brug for hjælp til at blive mere synlig de helt rigtige steder, så vil jeg godt kunne hjælpe dig. I mit firma bruger vi den daglige dag på at hjælpe folk, med at blive mere synlig på de sociale medier og de helt rigtige steder for deres målgrupper. Du kan kontakte os hos e-Manager.dk hvis du har spørgsmål eller blot brug for en snak, om hvad vi kan lave af online markedsføring for dig.

Vi er julehumør og har en konkurrence på højkant i e-Manager.dk, hvor du kan vinde en gratis hjemmeside. Se mere her på vores Facebook side.

Rigtig god weekend alle sammen og jeg håber du og din familie får en rigtig dejlig juleaften sammen.

Vind en hjemmeside

Vind en hjemmeside!

Vind en hjemmeside fra e-Manager.dk

Vind en hjemmside – deltag i konkurrencen på Facebook

Vi har besluttet os for at gøre det lidt ekstra spændende i år. Derfor har vi lavet en konkurrence på Facebook hvor du har mulighed for at vinde en gratis hjemmeside. Alt du skal gøre at såmænd at like konkurrencen og kommentere hvorfor du ønsker at vinde. Så er du med i lodtrækningen om en gratis standard WordPress hjemmeside.

Skab dig en online identitet med en hjemmeside

Det er vigtigt for alle virksomheder at have en hjemmeside, uanset størrelse og branche. Det er virksomhedens online identitet der afspejler sig via en hjemmeside. Dette kan man udnytte på mange forskellige måder, og skabe større vækst i sin virksomhed.

Få en online identitet med en hjemmeside, deltag i konkurrencen og vind en hjemmeside.

Vind en standard Wordpres hjemmeside! Få en online identitet. Du kan selv vælge frit mellem hundredevis af gratis…

Opslået af e-Manager.dk på 1. december 2015