Weekend i Thailand

Weekend

Endelig blev det fredag og dermed weekend i Thailand

Der har ikke været aktivitet i lang tid på min blog – meget beklageligt!

Jeg beklager at jeg ikke har været så aktiv på min blog, men har haft utrolig travlt med mit firma e-Manager.dk og derfor ikke haft overskud til at vedligeholde min blog. Trist, trist og atter trist.. Det er regel nummer 1, ALTID et blogindlæg om dagen, hvis man vil være synlig og social, så det er mit nyt nye mål (igen), minimum et blogindlæg om dagen. Men eftersom jeg er blevet skibrent hos forskellige sidser, kan fingrene godt trænge til pauser engang i mellem.

Vejen til success på sociale medier og herunder også internettet, er at man gør sig synlig og social de steder man gerne vil ses. Det nytter ikke noget at gemme sig bag skærmen og læse hvad andre folk skriver og debattere om på nettet. Det er en god idé at smide sin mening til kende, det kan give en positiv effekt i sidste ende. Så næste gang du læser et spændende blogindlæg, ser en fed video eller et opslag på Facebook så giv din mening, det gør dig synlig og dermed stærkere.

Hvis du har brug for hjælp til at blive mere synlig de helt rigtige steder, så vil jeg godt kunne hjælpe dig. I mit firma bruger vi den daglige dag på at hjælpe folk, med at blive mere synlig på de sociale medier og de helt rigtige steder for deres målgrupper. Du kan kontakte os hos e-Manager.dk hvis du har spørgsmål eller blot brug for en snak, om hvad vi kan lave af online markedsføring for dig.

Vi er julehumør og har en konkurrence på højkant i e-Manager.dk, hvor du kan vinde en gratis hjemmeside. Se mere her på vores Facebook side.

Rigtig god weekend alle sammen og jeg håber du og din familie får en rigtig dejlig juleaften sammen.

Træk en vinder til din Facebook konkurrence

Træk en vinder til din Facebook konkurrence

Guide: træk vinder til Facebook konkurrencen

Find hurtigt og nemt en vinder til din Facebook konkurrence

Hvis du har laver en konkurrence på Facebook og gerne vil trække en vinder kan du gøre det nemt og hurtigt med et smart dansk værktøj, du skal blot indtaste linket til dit opslag hvor din Facebook konkurrence kører og så bliver der automatisk trukket en vinder blandt kommentarer, likes, eller bege dele.

Du vælger også selv hvor mange vindere der skal trækkes til konkurrencen og du kan benytte dig af værktøjet på den danske hjemmeside der hedder Socialpunch.dk. Det er ganske gratis og det virker utrolig godt og nemt. Du kan se en  kort videoguide til hvordan du trækker en vinder til din Facebook konkurrence her.

Lav konkurrencer på Facebook

Hvis du har en Facebook side hvor du holder dine kunder opdateret omkring din virksomheds aktivitet, så er det en rigtig effektiv markedsføring at lave en konkurrence på en Facebook side. Hvis du endnu ikke er gået i gang med, at lave konkurrencer på din Facebook side, så vil jeg anbefale dig, komme i gang hurtigst muligt. Facebook konkurrencer er en effektiv markedsføringsmetode, og du vil få rigtige gode resultater ud af det hvis det bliver gjort korrekt. Det er vigtigt, at man overholder regler og vilkår fra Facebook når der laves Facebook konkurrencer.

Hvis du er i tvivl om hvordan du skal lave din Facebook konkurrence kan du kontakte os hos DigitalAalborg.dk, for yderligere hjælp.

Jul på facebook

Jul på facebook

Tid til at holde jul på Facebook

Er din virksomhed klar til juletiden på sin facebook side?

Du kan også skabe opmærksomhed omkring din virksomhed i julen på facebook.

Julen og juletiden er over os og det ved dine kunder allerede godt, så derfor er det måske en god idé at overraske dem med noget spændende i år. Undgå at komme med alt det klassiske vi kender fra online julekampagner. På den måde sikre du dig unikt indhold på din facebook side og skiller dig ud fra dine kollegaer i branchen.

En kollega jeg har fra USA der vedligeholder en Facebook side for et amerikansk firma der sælger babyudstyr, har lagt en rigtig smart plan for deres Facebook julekampagne. De har nemlig forberedt at de ville bede deres kunder om at lave en video hvor de skal synge en julesang. Og den bedste video vil så blive vist på hjemmesiden henover de sidste dage i juletiden som en hilsen til firmaets kunder.

Firmaet satser på at det vil skabe en god og viral omtale på Facebook, og vil kunne danne flere likes og mere interesse.

3 tips til e-mail markedsføring i juletiden

e-Mail markedsføring

3 gode råd til e-mail markedsføring

Juletiden og juleshopping er på vej. Udnyt det med e-mail markedsføring.

Hvis du bruger e-mail markedsføring er det vigtigt at du ikke spammer dine kunder med juletilbud på dine produkter.

Nu hvor jeg skrev et indlæg om hvordan at 21% af e-mail markedsføring fejler i øjeblikket. Så vil jeg da gerne lige komme med 3 gode råd, som jeg kan stå inde for virker, her i juletiden.

Vi testede det da jeg var webmaster for en Café der lå i Aalborg. Her blev der udsendt nyhedsbrev i højtiderne og ud fra de statistikker vi havde at se i MailChimp, så kunne vi justere udsendelse af vores nyhedsbreve. Det vi fandt ud af der hjalp er følgende…

  1. Vær tidligt ude

    Dine “kollegaer” ved godt hvad der er på vej, ligesom dine kunder gør. Derfor handler det om at være tidligt ude, at være ude før de andre. Her tænker jeg på både kunder og kollegaer. Dine kunder ved godt hvilken tid der er på vej. Udover kulde, lange mørke dage og dårligt vejr, ja så er juletiden også på vej. En tid der stresser rigtig mange danskeres underbevidsthed. Personligt elsker jeg juletiden, med musikken, hyggen, osv osv. Lad det være en anden sag. Men du skal altså ramme dine kunder med din markedsføring, inden de når det humør, at de ikke gider alt det julemøj mere. Derfor skal du være ude i god tid, så du ikke rammer dem der hvor andre forsøger at ramme dem. På den måde kan du ramme dem med din markedsføring i en god periode, i stedet for en stressende periode.

  2. Gør noget anerledes

    Her mener jeg noget virkelig anerledes, noget som du selv ville blive overrasket over. Det er ikke sikkert at du selv kan komme i tanke om hvad det skulle være, så derfor er det en god idé at spørge dine ansatte. Eller naboen, hvis du sidder derhjemme og driver din egen webshop eller lign.

    Der er kun ÉN måde at vinde en ægte anmeldelse. Og her mener jeg altså hvor kunden fysisk fortæller sin oplevelse videre, omkring sin handel på din side. Det er ved at “overservicere” om vi skal kalde det. Giv dem noget de slet ikke havde regnet med. Det kan være en kop kaffe via mobilen, eller et opkald for at give en status, you name it. Det handler bare om at du skal overraske dine kunder.
    Nu om dage er det ikke nok at du levere til tiden og alt er i skønneste orden. Det forventer vi som forbrugere den dag idag. Så prøv med noget nyt og overraskende, det vil helt sikkert hjælpe.

  3. Lad være med at “hype” et produkt

    Personligt synes jeg at det er synd at bruge et helt nyhedsbrev på at fortælle om ét enkelt produkt. Med e-mail markedsføring har man netop mulighed for at ramme bredt, specielt i højtider. Hvis man tager udgangspunkt i at man har en læser der er interesseret i at bruge sin tid på at læse dit nyhedsbrev, så ville det være skuffende hvis det så kun indeholdte tilbud på et enkelt produkt. Det er selvfølgelig brugbart i mange andre sammenhænge da det kan defineres hvad et “produkt” er. Gælder det serviceydelser er det selvfølgelig noget helt andet. Men tager man udgangspunkt i en webshop med mange forskellige produkter, så synes jeg at det er synd at spilde et helt nyhedsbrev, på kun ét produkt.

Hvis du har brug for hjælp til e-mail markedsføring, så kan du kontakte os hos e-Manager.dk

Thomas Bigum giver en videohilsen

Thomas Bigum

En videohilsen fra Thomas Bigum

Thomas Bigum er en vildt inspirerende mand

Jeg finder Thomas Bigum utrolig inspirerende og motiverende i forbindelse med mit arbejde. Derfor kontaktede jeg ham direkte, på Facebook. Se hvad der kom ud af det 🙂

Thomas Bigum fra Bigum&Co er utrolig god til at lave videoer og dele den viden han har, omkring Social Media Marketing. Udover at lave gode videoer, er Thomas også god til at puste til ens motivation og fortælle hvad man kan/skal gøre for at opnå større og bedre succes på de sociale medier.

Det hele startede med en besked til Thomas, på Facebook:

Hej Thomas!

Du er virkelig virkelig inspirerende at høre på. Al min respekt går til dig. Jeg bor i Thailand og er i øjeblikket ved at starte et firma der tilbyder social media marketing. Du har været en kæmpe inspiration for mig, og det er især én video der har gjort det (Denne her:https://www.facebook.com/video.php?v=1115920131754287). Når jeg engang har råd og ikke skal leve af kop nudler, vil jeg også på et af Jeres kurser, uden tvivl Humørikonet smile. Men jeg vil jeg gerne skrive et indlæg om dig og den inspiration du har været. I den forbindelse vil jeg gerne spørge om jeg må have lov til det? Og om jeg må snuppe et af dine fine billeder til mit indlæg?

Jeg vil se frem til at høre fra dig!

Bliv endelig ved med at være dig selv, vi andre lærer og bliver gladere af det.

De bedste og varmeste hilsner
Rami Najmi

Så svarer Thomas Bigum mig tilbage med den gladeste besked hvori at han skriver jeg selvfølgelig gerne må bruge billeder og skrive et indlæg om ham. Dertil spørger han endda om han kan bidrage noget til det og skriver også længere nede i beskeden at jeg må gerne stille et par spørgsmål, men hvis jeg kan nøjes med at stille et enkelt spørgsmål, så får jeg en god solid video på 2-4 minutter (se videoen længere nede).

Så jeg går i tænkeboks og tænker over det spørgmsål jeg nu engang skal stille Thomas. Jeg begynder at tænke over hvad der fik mig til at følge og lære af de videoer Thomas laver og det som hurtigt faldt mig i tankerne efter at jeg havde set et par stykker igen, var at hans personlighed gjorde ham mere interessant at høre på. Jeg sammenligner det lidt med den “seje” skolelære man gerne ville høre på i timerne. Det er i hvert fald det der gør at jeg finder videoerne mere interessante og har gjort at jeg har lært meget i forbindelse med det arbejde både Thomas og jeg laver. Nå.. Men tilbage til spørgsmålet. Det spørgsmål jeg kom frem til at jeg vil stille Thomas, er:

“Hvor stor en betydning, har ens personlighed for succes på de sociale medier?”

En af de grunde der gjorde at jeg faldt på netop dette spørgsmål, var at jeg synes Thomas har en personlighed der fanger folk lidt nemmere, end andre der laver videoer på samme måde. Derfor tænkte jeg hvor hvor en effekt det så måtte have, for ens arbejde med Social Media Marketing. Og ganske rigtigt, så har det skam noget at sige hvis man spørger Thomas Bigum.

Du kan høre hvad Thomas svarede på mit spørgsmål, i videoen nedenfor –

Gør som mig og følg Thomas BigumGoogle+, Faceook, Twitter og Youtube

Facebook opdatere Messenger

Facebook Messenger

Med Facebook Messenger kan du nu søge på 1.5 millarder brugere

Facebook Messenger afdelingen meddelte at der blev åbnet for funktionen den 27 oktober.

Hvad betyder den nye opdatering i Facebook Messenger?

Det vil sige at du kan nå indtaste et helt vilkårligt navn, og selvom du ikke er venner med personen, vil du kunne se personen i søgeresultaterne og kontakte personen. Du vil derfor kunne kontakte personer du ikke som sådan har nogen relation til. Før i tiden kunne du kun søge på dine venner der havde Facebook Messenger. Det er altså blevet lavet om nu, og du har nu mulighed for at søge mellem de 1.5 milliarder brugere der findes på Facebook Messenger.

Lidt skræmmende mener nogle person-data folk fra USA, mens andre mener at det er en god måde at åbne op for kommunikationen op.

Ny funktion i Facebook Messenger

En ny funktion vil også være at hvis du i fremtiden modtager beskeder fra personer du ikke før har haft kontakt med, ville du have mulighed for at Acceptere eller Afvise samtalen.

Søgeoptimering af Twitter konto

Søgeoptimer din Twitter konto

Sådan kan du søgeoptimere din Twitter konto

Du kan også bruge søgeoptimering på din Twitter profil og andre profiler på sociale medier.

Se her 5 hurtige tips til søgeoptimering af Twitter profil

1. Dit Twitter brugernavn

Når du laver et Twitter brugernavn skal du forestille dig at det er dit domænenævn hos Twitter. Derfor skal du altid forsøge at få dit domænenavn/firmanavn med i dit Twitter brugernavn. På den måde har du større mulighed for at blive vist ved Google søgninger.

Et Twitter brugernavn er maksimeret til 15 karakter, men det er bedst at holde sig til omkring 10.

2. Link til din rigtige URL

På din Twitter profil side, har du mulighed for at sætte et link op til din hjemmeside. Her er det meget vigtigt at du linker til den rigtige sider og ikke en eller anden underside.

3. Søgeoptimer din Twitter biografi

Ligesom så mange andre sociale medier, har Twitter også den mulighed at du kan skrive en biografi om din virksomhed. Her er det at du skal have SEO brillerne på og være opmærksom på at skrive en SEO venlig tekst. Google går nemlig også forbi Twitters profiler for at se om de kan finde noget relevant.

4. SEO optimer dit Twitter profilbillede

Sørg for at navngive dit profilbillede SEO venligt, som var det et billede til et SEO artikel. Her kan du eks. kalde dit billede “min-virksomhed.jpg” i stedet for et klassisk “logo.jpg”. Dette er selvfølgelig også noget Google har større chance for at kunne spotte.

Sørg for at dit billede ikke er større end 250 x 250 pixels for at optimere load tiden på dit profilbillede.

5. Sidst men ikke mindst, søgeoptimer dine Tweets

Her skal du lave dine Tweets på samme måde som var du ved at lave en Adwords annonce. Hvert evig eneste ord er værdifuldt eller ubrugeligt.

For at opnå mere synlighed i søgeresultaterne er det vigtigt at der bliver brugt de rigtige keywords og hashtags. Det er også en god idé at tilføje dine vigtige Tweets til foretrukne.

Undersøgelser fra SEO firmaer i USA viser at hvis du bruger keywords i dine Tweets, kan opnå bedre resultater i søgeresultaterne med din Twitter-profil..

Facebook søgning er blevet forbedret

Facebook søgning

Med en facebook søgning kan du snart søge på mere end 2 trillioner opslag på facebook

Efter en opdatering tilbage i December 2014 blev facebook søgning opdateret med mulighed for at søge i venners opslag

Nu bliver facebook søgningen altså opdateret igen og vil snart vise resultater fra sider, grupper og alt andet relevant indhold som du eller dine venner følger.

Udover at vise indhold fra dine egne eller dine venners interesser vil du i den nye facebook søgning også kunne finde populære opslag på facebook. Den nye facebook søgning er i øjeblikket kun i brug på den engelske version af Facebook. Det vides endnu ikke hvornår den danske version af Facebook kan gøre brug af den nye Facebook søgning

“When something happens in the world, people often turn to Facebook to see how their friends and family are reacting,” siger Facebooks Vice President of search Tom Stocky i et blogindlæg og den nye facebook søgning. “Today, we’re updating Facebook Search so that in addition to friends and family, you can find out what the world is saying about topics that matter to you.”

Her er Facebooks beskrivelse af opdatering (vil blive tilgængelig på iPhone, Android og web version. Dog ikke i Danmark endnu):

  • Better search suggestions: When you tap into the search box and start typing, we’ll now offer timely, personalized search suggestions. As you type, we’ll highlight things that are happening right now so you can follow popular stories as they unfold.
  • Search results with public posts and posts from friends: When you search, you’ll now see the most recent, relevant public posts along with posts from your friends. Search results are organized to help you cut through the noise and quickly understand what the world is saying about a topic in the moment. You also can pull-to-refresh and see the latest public posts.
  • Find public conversations with search: When a link gets shared widely on Facebook, it often anchors an interesting public conversation. Now there’s a new way to quickly dive into that discussion. With one tap, you can find public posts about a link, see popular quotes and phrases mentioned in these posts, and check out an aggregate overview of sentiment. This feature is a first step—we look forward to people using it and giving us feedback so we can make it even better.

Vil du gerne have søgeoptimeret din facebook side? Kontakt os hos e-Manager.dk og lad os hjælpe dig.

Hvordan laver man en Facebook side?

Er du i tvivl om hvordan laver man en facebook side?

Er du i tvivl om hvordan man laver en Facebook side?

Se her hvordan du hurtigt opretter din egen Facebook side.

Få flere kunder og hold dine kunder opdateret med en Facebook side!

Hvis du gerne vil oprette en Facebook side, kræver det først og fremmest at du har en Facebook profil. Hvis du allerede har en Facebook profil, så kan du blot klikke på dette link for at oprette en side på Facebook: Klik her for at oprette din side på Facebook.

Herefter skal du så inddele den kategori din side skal være i og efterfølgende vil du så bleve bedt om at indtaste nogle praktiske oplysninger for din facebook side. Når disse hurtige og nemme trin er gennemført vil du have en velfungerende side på Facebook. Nu skal du blot invitere dine venner til at synes godt om din side og skabe en masse relevant og interessant indhold.

Derfor skal du have en Facebook side

Det er en god idé for dig som virksomhed at oprette dig en side på Facebook. Der findes rigtig mange mennesker der søger efter en virksomhed på Facebook, for at finde mere information. Her er det et godt tegn til kunden, hvis han eller hun kan finde virksomheden på facebook. Denne detalje viser at virksomheden har interesse i at kunden får de rigtige oplysninger og skaber derfor tryghed hos kunden.

Hvis du har brug for hjælp til din Facebook side eller ønsker den helt rigtige Facebook markedsføring, så kontakt os hos e-Manager.dk

Facebook shop på din Facebook side

Facebook shop

Få en facebook shop på din facebook side

Med en facebook shop kan du hurtigt sælge produkter til dine medlemmer

Hvis du har en facebook side i forvejen, kan man sætte en fungerende facebook shop op på den

Hvis du har en facebook side og gerne vil tilbyde dine medlemmer mulighed for at købe nogle af dine produkter, så kan du gøre dette med en facebook shop. Du kan sætte en shop på din facebook side og kører den helt normal webshop. Du kan tilknytte flere forskellige betalingmetoder og meget andet.

Med en shop på din facebook side øger du muligheden markant i forbindelse med at du kommer tætter på dine kunder. Du kan se det som en ekstra håndfuld kunder der netop har vist interesse for din virksomhed, ved at like den på facebook. Det er blot at få shoppen sat op på sin side, oprette sine produkter og derefter reklamere for sin shop på facebook siden. Hvis du er interesseret i at høre mere omkring en facebook shop, så kontakt os hos e-Manager.dk.

Sælg dine varer på facebook

Hvis du laver en shop på din facebook side, så kan du nøje udvælge hvilke produkter du ønsker at sælge på din facebook sider. Det fungere nemlig fuldstændig på samme måde som en CMS Webshop. Du har selv kontrol over dine produkter på facebook og kan inddele i forskellige produktkategorier.

Du har ydermere også mulighed for at opdele dine produkter i varianter, som du kender det fra en helt normal webshop. Du kan også tildele dine produkter billeder, beskrivelser og meget andet.