MailChimp på dansk

MailChimp nyhedsbrev

Sådan får du MailChimp på dansk

MailChimp findes i mange forskellige sprog, heriblandt dansk.

MailChimp er en service der tilbydes verden over og benyttes af rigtig mange mennesker, derfor finder man også MailChimp i mange forskellige sprog. MailChimp på dansk kom forholdsvis hurtigt efter lanceringen af MailChimp. Det er nøje oversat og man kan nemt og hurtigt navigere og finde rundt og det er ikke fin formel oversættelse man finder, men derimod moderne danske oversættelser der er til at forstå for alle.

Oversæt MailChimp sign up skabelon

Hvis du vil lade dine kunder tilmelde sig nyhedsbrev til MailChimp via en sign up form, så har du mulighed for at, oversætte denne form efter dit behov. Du kan se en guide til hvordan du kan oversætte signup skabelon her.

Hjælp til MailChimp

Vil du også gerne i gang med at sende nyhedsbreve til dine kunder, eller har du brug for hjælp til at udarbejde nogle fine og attraktive kampagner til dine læsere? Så kan du kontakte os hos DigitalAalborg.dk og lad os hjælpe dig med at , få designet og skrevet nogle effektive nyhedsbreve til dine kunder, baseret ud fra din virksomheds profil.

Send gratis nyhedsbreve med MailChimp

MailChimp nyhedsbrev

Nyhedsbrev i MailChimp

Hvis du har en virksomhed og ønsker at holde dine kunde opdateret med seneste nyt og gode tilbud, så er MailChimp det helt rigtige valg. Via MailChimp kan du nemt udsende og planlægge dine nyhedsbreve og holde et nemt og overskueligt blik over dine kampagner. Du kan sende nyhedsbreve via MailChimp ganske gratis og man har et rigtig godt værktøjer til at designe og skabe sine nyhedsbreve med. Hos e-Manager.dk tilbyder vi at designe og skrive nyhedsbreve til at vedligeholde interessen til din virksomhed, fra dine kunder. Hvis du ønsker at vide mere om hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed med MailChimp nyhedsbreve, så tag og besøg os og hør nærmere om MailChimp nyhedsbrev.

Design af nyhedsbrev

Hos e-Manager.dk kan vi hjælpe dig med at lave design og tekst til dine nyhedsbreve. Vi har erfaring med at lave nyhedsbreve til flere forskellige brancher og vedligeholder vores kunders tilmeldte nyhedslæsere, i tæt samarbejde med kunden. Det vi typisk gør at, lægge en plan for den kommende måned sammen med kunden og ud fra det designer og skriver tekster til de enkelte nyhedsbreve. Hos e-Manager.dk kan du få 4 stk design af nyhedsbreve inkl tekst til kun 799,- DKK.  Du kan læse meget mere og kontakt os omkring MailChimp nyhedsbrev her.

4 markedsførings værktøjer der virker

Online marketing værktøjer

Brug de rigtige værktøjer til markedsføring

Husker du at bruge de vigtigste værktøjer til online markedsføring? Jeg har giver mit bud på 4 stærke værktøjer der uden tvivl, vil være med til at give din online markedsføring succes. De værktøjer jeg har udvalgt er nogle jeg selv bruger til dagligt med mit arbejde som marketing konsulent i mit firma e-Manager.dk og jeg kan ud fra erfaring, konstatere hvilke værktøjer der virker og hvilke man måske ikke burde så meget tid på.

Værktøjer til online markedsføring

SEO (søgemaskineoptimering)

SEO er en “klassiker” man aldrig må glemme når man taler online markedsføring. Stadig i dag er det en af de mest effektive midler til succes med online markedsføring og bruges derfor også idag af en rigtig stor procentdel der laver online markedsføring. Grunden til jeg kalder det en klassiker i anførselstegn er i bund og grund fordi at når man siger klassiker forbindes det ofte med noget der er som det altid har været og det er SEO i den grad ikke. SEO er blevet udviklet med tonsvis af forskellige algoritmer og opdateringer fra Googles, hvilket selvfølgelig også har været med til at påvirke den måde man laver SEO på den dag i dag.

SoMe (sociale medier)

En ny, men vidst også snart en klassiker hvis man spørger de gæve marketingseksperter. Også med SoMe er det en ting man ikke må springe over, når man laver online markedsføring. De sociale medier har taget magten og er blevet en stor konkurrent for eksisterende markedsføringsmetoder. De sociale medier har den store fordel at have alle brugere samlet mere eller mindre, et sted. Det vil sige når du rammer, så rammer du også. Men man også huske at når man laver online markedsføring på de sociale medier, så er der andre folk end bare ens målgruppe. Derfor er det også vigtigt at man er om hyggelig med sine kampagner for ikke at blive set som SPAM fra andre brugere. De sociale medier stiger for hver dag og det er kun et spørgsmål om tid før dine potentielle kunder efterspørger din virksomhed, såfremt du ikke er på de sociale medier i forvejen.

Nyhedsbrev

Endnu en klassiker som er med til at opretholde en aktivitet og interesse for din virksomhed eller dit produkt. Med nyhedsbrev udsendelse til dine kunder viser du en interesse og skaber et “personligt” forhold med dine kunder, hvis du vel at mærke har noget at byde på i dine nyhedsbreve. Rigtig mange fejler med deres nyhedsbreve ved at sende urelevant reklame ud til deres tilmeldte læsere og det lige præcis det man skal undgå. Hvis dine kunder har tilmeldt sig nyhedsbrev hos dig, så er det fordi de gerne vil have nyheder sendt på mail, med mindre du har reklameret for andet. Det vil sige det er vigtigt at man giver kunderne det de har efterspurgt og altså ikke unødvendige reklame.

Indhold (Content marketing)

Den ældste og alligevel nyeste måde at lave markedsføring på er med sit indhold, det er her du tilbyder og viser dine kunder hvad du egentlig kan og gerne vil stå for. Med content marketing kan du skabe indhold som egentlig ikke relatere direkte til dit produkt eller din service, men alligevel afdækker et emne eller behov som din kunder efterspørger. Med content marketing lave man løbende indhold der relatere til de specifikke emner man ønsker at bevæge sig ind over. Content marketing kan laves med mange forskellige værktøjer som videoer, guides, produktanmeldelser. Det er vigtigt at man med content marketing er opmærksom på at effekten ikke kommer efter en dag eller en uge, men at det er noget man bygger op løbende, ligesom man kender det med søgemaskineoptimering og andre succesfulde markedsføringsværktøjer.

 

MailChimp nyhedsbrev pop up til WordPress

MailChimp nyhedsbrev pop up til Wordpress

Pop up MailChimp plug-in nyhedsbrev til WordPress

Med en pop up til WordPress der snakker sammen med MailChimp, kan du opnår flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev.

Få et MailChimp pop-up plug-in til WordPress med unik design. Med en pop up tilmelding til nyhedsbrev skaber du større mulighed for tilmeldinger til dit nyhedsbrev på din hjemmeside. Med dine tilmeldte til dit nyhedsbrev kan du opnå en stor kundedatabase og sende relevante nyheder og reklamer ud til dine tilmeldinger. Du kan se en live demo af det dansk udviklede MailChimp pop up plug-in her.

Er du interesseret i at få flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev? Kontakt os hos e-Manager.dk og hør nærmere om MailChimp pop-up plug-in til WordPress med unik design.

Nyhedsbrev med Gmail

Nyhedsbrev med Gmail

Send nyhedsbrev med Gmail

Med en udvidelse til Chrome kan du sende nyhedsbreve med Gmail direkte til dine Gmail kontakter

Udsend nyhedsbreve via Gmail med drag and drop funktioner

Jeg vidste ikke selv at der fandtes en udvidelse til Chrome der hedder Flashissue. Med Flashissue kan du bygge nyhedsbreve op i Gmail og sende nyhedsbrev med Gmail. Det fungere på nogenlunde samme måde, som man kender det fra MailChimps opbygning.

Det eneste du behøver at gøre, er at installere udvidelsen i din Chrome browser.

Efter at du har installeret Flashissue, så vil du i din Gmail nu kunne se et ikon til højre for din “Compose/Skriv” knappe i venstre hjørne. Her skal du klikke for at komme igang med at lave dit nye nyhedsbrev.

Flashissue

Derefter har du så mulighed for at oprette din nye nyhedsbrev liste. Her får du listet alle dine kontakter fra Gmail og kan blot krydse af hvilke du ønsker skal med i listen. Det er også muligt for dig at importere dine tilmeldte via Google Sheet, eller en anden feed liste.

Nu skal du så igang med at bygge dit nyhedsbrev op. Og det kan du gøre på samme metode som du kender det fra MailChimp af. Her har du samme drag and drop funktioner, og har derfor en meget nem, overskuelig og brugervenlig overflade at bygge dit nyhedsbrev op i. Download Flashissue her.

Du kan se en præsentation af Flashissue her

3 tips til e-mail markedsføring i juletiden

e-Mail markedsføring

3 gode råd til e-mail markedsføring

Juletiden og juleshopping er på vej. Udnyt det med e-mail markedsføring.

Hvis du bruger e-mail markedsføring er det vigtigt at du ikke spammer dine kunder med juletilbud på dine produkter.

Nu hvor jeg skrev et indlæg om hvordan at 21% af e-mail markedsføring fejler i øjeblikket. Så vil jeg da gerne lige komme med 3 gode råd, som jeg kan stå inde for virker, her i juletiden.

Vi testede det da jeg var webmaster for en Café der lå i Aalborg. Her blev der udsendt nyhedsbrev i højtiderne og ud fra de statistikker vi havde at se i MailChimp, så kunne vi justere udsendelse af vores nyhedsbreve. Det vi fandt ud af der hjalp er følgende…

  1. Vær tidligt ude

    Dine “kollegaer” ved godt hvad der er på vej, ligesom dine kunder gør. Derfor handler det om at være tidligt ude, at være ude før de andre. Her tænker jeg på både kunder og kollegaer. Dine kunder ved godt hvilken tid der er på vej. Udover kulde, lange mørke dage og dårligt vejr, ja så er juletiden også på vej. En tid der stresser rigtig mange danskeres underbevidsthed. Personligt elsker jeg juletiden, med musikken, hyggen, osv osv. Lad det være en anden sag. Men du skal altså ramme dine kunder med din markedsføring, inden de når det humør, at de ikke gider alt det julemøj mere. Derfor skal du være ude i god tid, så du ikke rammer dem der hvor andre forsøger at ramme dem. På den måde kan du ramme dem med din markedsføring i en god periode, i stedet for en stressende periode.

  2. Gør noget anerledes

    Her mener jeg noget virkelig anerledes, noget som du selv ville blive overrasket over. Det er ikke sikkert at du selv kan komme i tanke om hvad det skulle være, så derfor er det en god idé at spørge dine ansatte. Eller naboen, hvis du sidder derhjemme og driver din egen webshop eller lign.

    Der er kun ÉN måde at vinde en ægte anmeldelse. Og her mener jeg altså hvor kunden fysisk fortæller sin oplevelse videre, omkring sin handel på din side. Det er ved at “overservicere” om vi skal kalde det. Giv dem noget de slet ikke havde regnet med. Det kan være en kop kaffe via mobilen, eller et opkald for at give en status, you name it. Det handler bare om at du skal overraske dine kunder.
    Nu om dage er det ikke nok at du levere til tiden og alt er i skønneste orden. Det forventer vi som forbrugere den dag idag. Så prøv med noget nyt og overraskende, det vil helt sikkert hjælpe.

  3. Lad være med at “hype” et produkt

    Personligt synes jeg at det er synd at bruge et helt nyhedsbrev på at fortælle om ét enkelt produkt. Med e-mail markedsføring har man netop mulighed for at ramme bredt, specielt i højtider. Hvis man tager udgangspunkt i at man har en læser der er interesseret i at bruge sin tid på at læse dit nyhedsbrev, så ville det være skuffende hvis det så kun indeholdte tilbud på et enkelt produkt. Det er selvfølgelig brugbart i mange andre sammenhænge da det kan defineres hvad et “produkt” er. Gælder det serviceydelser er det selvfølgelig noget helt andet. Men tager man udgangspunkt i en webshop med mange forskellige produkter, så synes jeg at det er synd at spilde et helt nyhedsbrev, på kun ét produkt.

Hvis du har brug for hjælp til e-mail markedsføring, så kan du kontakte os hos e-Manager.dk

21% af e-mail markedsføring fejler

e-Mail Marketing

En undersøgele af e-mail markedsføring viser nye tal

Hele 21% af den e-mail markedsføring der bliver lavet, når ikke rigtigt frem

Mange formoder ikke at lave deres e-mail markedsføring rigtigt, når de endelig sender et nyhedsbrev ud.

Den e-mail markedsføring der bliver lavet i øjeblikket, rammer ikke kunden som man kunne ønske det. I hvert fald ikke hvis man skal tro en undersøgelse, der er blevet udarbejdet af Return Path. Return Path er et firma som til dagligt beskæftiger sig med e-mails.

Det globale e-mail markedsføring leveringstal er faldet siden sidste år fra 83 procent i 2014, til 79 procent i år.

For hver 5 mail der bliver sendt, når 1 mail ikke frem!!

Return Path har været inde og lave en undersøgelse på de mails der bliver leveret, til de tilmeldte nyhedsbreve. Her skulle de have analyseret over 357 millioner marketing e-mails, som er udsendt til godkendte tilmelder af nyhedsbreve.

Leveringstallene er også faldende jvf. den undersøgelse der er udarbejdet. En undersøgelse lavet i USA fra samme firma, viser at kun 76% af alle de mails der bliver udsendt til tilmelder af nyhedsbreve i USA, rammer brugerends indbakke. Dette tal lå på hele 87% sidste år, altså et fald med 11% på 1 år.

I samme undersøgelse, hvor det var en global undersøgelse der blev lavet. Viste nogle brancher sig at klare det bedre. Mad, helse og skønheds branchen, kunne vise mere end 90% leveret mails.

Du kan her se en oversigt over leveringsdygtighed delt op i brancher

e-mail markedsføring

“The inbox is becoming harder to reach partly because mailbox providers are applying increasingly sophisticated algorithms to understand what content their users truly value,” siger Return Path Præsident, George Bilbrey.

Du kan se hele rapporten som Return Path har udarbejdet, ved at klikke her.