Undgå at Google banner din AdWords annonce

Undgå at Google banner din AdWords annonce

Google banner næsten 2 millarder annoncer

Ingen falske nyheder og annoncer for sundhedsfarlige produkter, så er du godt på vej.

Tilbage i 2016 fremlagde Google en rapport hvori det fremgik at, de havde bannet 1.7 millarder annocer, det største nummer de har bannet, indtil nu, på ét enkelt år. Google smed også 200 publisher ud på bare under en måneder, et tal som der også er steget under den store opsejling af falske nyheder og misvisende indhold fra forskellige utroværdig hjemmesider.

Google vil IKKE have ulovlige produkter

17 millioner annoncer for ulovlig spil og ikke mindst 68 millioner annoncer for personlige pleje produkter på grund af at, de ikke overholdte love og regler for de respektive lande.

Opret ikke vildledende annoncer

Google rapporterede også at, nedtage næsten 80 millioner annoncer, der bedrager eller er vildledende for brugerne. Om det var annoncer til at, promovere mirakelkure for vægttab der påstås at hjælpe folk til at, tabe 10 kg uden at løfte en finger, blev disse annoncer der ifølge Google var vildledende, deaktiveret.

 

Vedligeholdelse af Facebook side for virksomhed

Vedligeholdelse af Facebook side

Vedligehold Facebook side for din virksomhed

En virksomhed skal have en Facebook side lige som den skal have en hjemmeside

Hvis du ligesom så mange andre er oppet med på bølgen og har fået dig en Facebook profil er du sikkert også hurtigt til at, finde ud af at, din virksomhed også skal have en Facebook side.

Det er meget nemt og hurtigt at, lave sig en Facebook side og det koster ikke nogle penge og mange starter selv ud med at, står for siden der tilhøre virksomheden og det starter typisk rigtig godt, med en masse likes og en masse interesse og specielt hvis man er “en af de nye”.

Hvis det så går hen og tager fart og folk faktisk forventer noget fra en når de logger på deres Facebook profil og køre igennem deres feed, men hvad gør de så hvis de ikke ser noget eller mere fra dig? Så bliver de mindre og mindre interesseret, og det kan Facebooks algoritmer sagtens regne ud og straffer dig med at få det man kalder mindre rækkevidde, da du ikke længere er så interessant for dine likes.

Det er vigtigt at, du skaber et personligt ligesåvel som et professionelt forhold til dine “likes” på din virksomheds Facebook side, og det kan gøres på rigtig mange forskellige måder.

Jeg har selv været med til at, skabe nogle Facebook sider og administrer Facebook sider med og ud stor succes. Det der gør sig gældende for alle de gange jeg har haft stor succes er at, kende sine likes/kunder.

Ens likes føler at, de kender dig eller din virksomhed og det er også en af grundende til at, de vælger at, give dig et like og vise interesse. Derfor skal du også give dem noget igen og det gør du kun ved at, lære dine likes at, kende på Facebook.

Få din virksomhed online og få flere kunder

Online identitet til din virksomhed

Hvordan gør man sådan at, man får flere kunder i sin fysiske butik ved at, oprette en online butik?

Det vil jeg prøve at, forklare dig i dette indlæg og forhåbentligt give dig et indblik i den online verden og hvordan den kan være md til at, skabe større online succes for dig og din virksomhed.

Det hele starter med en online identitet

Du skal have en online identitet og det begreb kan forstås på flere forskellige måder. Mange forbinder en online identitet med blot at, have en hjemmeside med informationer omkring virksomheden og ikke mindst de produkter eller ydelser som virksomheden tilbyder, men det er i de fleste tilfælde ikke altid nok.

Jeg vil prøve at, sammenligne det lidt med en tøjbutik, du kan sagtens åbne en tøjbutik og proppe den med masser af tøj, men hvilken slags tøj sælger du egentligt? Det er her man skal skille sig og give sig selv den identitet man ønsker. Da jeg var mindre kunne jeg godt lide at, gå i stort hiphop tøj og lytte til neger musik og stå på skateboard. Derfor vidste jeg godt at, jeg ikke skulle sigte efter Jack & Jones når jeg skulle købe tøj, det var mere butikker der havde navne som ”Choker” ”Streetammo”, ”Skatehous” osv.

De gjorde nemlig det helt rigtige for netop at, fange min interesse og det var bla at, spille negermusik og selv gå i det store tøj med lidt hængerøv og store logoer og derfor vidste jeg at, de havde hvad jeg skulle bruge og jeg handlede der derfor flittigt.

 

Flere gæster – via de sociale medier

Flere gæster via de sociale medier

Annoncér rigtigt på de sociale medier

Mit firma e-Manager.dk og jeg fik til opgave at lave og vedligeholde online marketing for en restaurant i det Nordlige Thailand, Chiang Mai. Restauranten er danskejet og hed før at, vi trådte ind og lavede ny markedsføring, Juice at Joes Chiang Mai. Navn, brand og koncept er blevet ændret til mere dansk inspireret målgruppe og derfor skiftede restauranten navn til “The Little Mermaid Chiang Mai”. Brandet er som sådan ikke helt nyt, da ejeren af restauranten tidligere har haft en restaurant med samme koncept og navn, dog i den sydligere del af Thailand, nemlig Phuket.

Efter et par smørrebrødsmader og lige et par flere smørrebrødsmader, fik Rene, der er ejer af restauranten og jeg, strikket en rigtig fin og skræddersyet marketing løsning sammen, der skulle lige konceptet godt på vej fra start af.

Markedsføring via og med Google

Via og med Google? Hvad skal det betyde? Det vil jeg forklare dig her…

NÅr jeg laver markedsføring for en virksomhed med henblik på at, skabe et godt brand eller større interesse for virksomheden, så går jeg all in for at sørge for at gæster, potientielle kunder og alle andre, får et godt indblik i hvem og hvad virksomheden er. Det gør jeg bla ved at sørge for at man er til at finde på alle de medier, der er relateret til den branche virksomheden nu bevæger sig indenfor.

Jeg gør det med måde og sikre mig at, jeg ikke overfylder alle sociale medier med profiler for virksomheden, for jeg finder personligt ikke interessant at, være synlig på ALLE sociale medier, med en bestemt virksomhed. Så er det bedre at skrælle appelsinen bid for bid og se hvor stykkerne passer bedst ind både størrelsemæssig og smagsmæssig.

Det jeg startede med at, gøre var at, sætte mig selv som en potentiel gæst der ledte efter dansk eller skandinavisk mad i Chiang Mai eller omegn. Med mindre der er nogle der fortæller mig at, der findes dansk mad og skandinavisk mad i Chiang Mai, så er det lidt svært selv at, finde ud af.

Jeg startede ud med at, opdatere looket på Facebook siden til restauranten for at, gøre den klar til at jeg kunne begynde at lave nogle annoncer.

Målgruppe

Jeg startede ud med at, oprette en målgruppe jeg ville have der skulle se min annonce for restauranten og det var egentlig meget enkelt og nemt at, definere hvem jeg ville have der skulle se min Facebook annonce. Jeg definerede at folk der talte enten dansk, svensk eller norsk skulle have min annonce at se og da der var en rimelig snæver målgruppe kunne man få klik pris og visninger til ingen penge.

Annoncen

Meget enkelt og lige til annonce blev lavet for restauranten hvor budskabet var klart. Du kan se screenshot af annoncen herunder. Men som man kan se er der ikke rigtig noget fancy over annoncen og jeg har derfor minimeret risikoen for at, komme til at oversælge resautranten. Det er en meget hyggelig dansk restaurant med en god atmosfære hvor man altid føler sig velkommen og det skulle jeg forsøge at afspejle i en annonce og det mener jeg kun at, man kan på en måde og det er ved at vise hvad man har, hverken mere eller mindre og ud fra resultaterne kan jeg konstatere at, jeg fik ret.

Respons

Den respons restauranten fik via Facebook annoncen gik over al mine forventninger. Da jeg selv gæster restauranten af og til kunne jeg selv få lov til at opleve den respons der kom, der kom jævnlig selsskaber fra med Svensk og Norsk baggrund som fortalte at, de havde fundet os via Facebook. Der kom også rigtig mange nye likes fra folk med skandinavisk baggrund og ny og øget trafik til hjemmesiden, fra samme nationaliteter.

Guide: Kom i gang med Facebook annoncering

Facebook annoncer

Annoncer på Facebook

Hvordan opretter man egentlig en Facebook annonce?

Det hele skal selvfølgelig starte med at du har en profil på Facebook, hvis du endnu ikke har en Facebook profil kan du oprette en gratis profil her.

Når du har oprettet din profil skal du gøre op med dig selv, hvad du gerne vil annoncere med eller for. Der findes rigtig mange mennesker der prøver at annoncere på Facebook, men ender oftest med at smide deres penge ud af vinduet, da de ikke ved hvad de laver eller hvordan man skal annoncerer på Facebook.

Du kan med en nemt med en detaljeres opsætnings guide fra Facebook oprette annoncer, uden det store kendskab til Facebook annoncerings værktøjer.

Guide til Facebook annonce

Facebook har lavet en udførlig guide der viser hvordan du kommer i gang med annoncering på Facebook rigtig hurtigt.

Guiden hedder “Hvordan opretter jeg en Facebook-annonce?” og du kan finde det ved at klikke på linket. Når du har klæikket dig ind på annoncen vil du kunne se Facebooks guide til annoncering og efterfølgende oprette en annonce.

Reklame på facebook

Reklamer du for din virksomhed på Facebook skal du gøre det rigtigt.

Facebook er efterhånden ikke bare et social medie, men et social medie med så stor magt og bred målgruppe, at det for nogle mennesker fungere som en infrastruktur. Derfor skal man være meget omhyggelig når man vælger at sprede sit budskab ved at reklamere på Facebook.

4 markedsførings værktøjer der virker

Online marketing værktøjer

Brug de rigtige værktøjer til markedsføring

Husker du at bruge de vigtigste værktøjer til online markedsføring? Jeg har giver mit bud på 4 stærke værktøjer der uden tvivl, vil være med til at give din online markedsføring succes. De værktøjer jeg har udvalgt er nogle jeg selv bruger til dagligt med mit arbejde som marketing konsulent i mit firma e-Manager.dk og jeg kan ud fra erfaring, konstatere hvilke værktøjer der virker og hvilke man måske ikke burde så meget tid på.

Værktøjer til online markedsføring

SEO (søgemaskineoptimering)

SEO er en “klassiker” man aldrig må glemme når man taler online markedsføring. Stadig i dag er det en af de mest effektive midler til succes med online markedsføring og bruges derfor også idag af en rigtig stor procentdel der laver online markedsføring. Grunden til jeg kalder det en klassiker i anførselstegn er i bund og grund fordi at når man siger klassiker forbindes det ofte med noget der er som det altid har været og det er SEO i den grad ikke. SEO er blevet udviklet med tonsvis af forskellige algoritmer og opdateringer fra Googles, hvilket selvfølgelig også har været med til at påvirke den måde man laver SEO på den dag i dag.

SoMe (sociale medier)

En ny, men vidst også snart en klassiker hvis man spørger de gæve marketingseksperter. Også med SoMe er det en ting man ikke må springe over, når man laver online markedsføring. De sociale medier har taget magten og er blevet en stor konkurrent for eksisterende markedsføringsmetoder. De sociale medier har den store fordel at have alle brugere samlet mere eller mindre, et sted. Det vil sige når du rammer, så rammer du også. Men man også huske at når man laver online markedsføring på de sociale medier, så er der andre folk end bare ens målgruppe. Derfor er det også vigtigt at man er om hyggelig med sine kampagner for ikke at blive set som SPAM fra andre brugere. De sociale medier stiger for hver dag og det er kun et spørgsmål om tid før dine potentielle kunder efterspørger din virksomhed, såfremt du ikke er på de sociale medier i forvejen.

Nyhedsbrev

Endnu en klassiker som er med til at opretholde en aktivitet og interesse for din virksomhed eller dit produkt. Med nyhedsbrev udsendelse til dine kunder viser du en interesse og skaber et “personligt” forhold med dine kunder, hvis du vel at mærke har noget at byde på i dine nyhedsbreve. Rigtig mange fejler med deres nyhedsbreve ved at sende urelevant reklame ud til deres tilmeldte læsere og det lige præcis det man skal undgå. Hvis dine kunder har tilmeldt sig nyhedsbrev hos dig, så er det fordi de gerne vil have nyheder sendt på mail, med mindre du har reklameret for andet. Det vil sige det er vigtigt at man giver kunderne det de har efterspurgt og altså ikke unødvendige reklame.

Indhold (Content marketing)

Den ældste og alligevel nyeste måde at lave markedsføring på er med sit indhold, det er her du tilbyder og viser dine kunder hvad du egentlig kan og gerne vil stå for. Med content marketing kan du skabe indhold som egentlig ikke relatere direkte til dit produkt eller din service, men alligevel afdækker et emne eller behov som din kunder efterspørger. Med content marketing lave man løbende indhold der relatere til de specifikke emner man ønsker at bevæge sig ind over. Content marketing kan laves med mange forskellige værktøjer som videoer, guides, produktanmeldelser. Det er vigtigt at man med content marketing er opmærksom på at effekten ikke kommer efter en dag eller en uge, men at det er noget man bygger op løbende, ligesom man kender det med søgemaskineoptimering og andre succesfulde markedsføringsværktøjer.

 

Online markedsføring 2016

Online markedsføring 2016

Hvor skal du være synlig i år?

Året er gået og det har været et spændende år for mange som arbejder med online markedsføring. Personligt har jeg lært rigtig meget i forbindelse med opstarten af mit nye firma e-Manager.dk. Gennem min opstartsprocess har jeg lært mange nye ting, indenfor de forskellige emner jeg arbejder under. De ting jeg har lært har selvfølgelig ikke være omkostningsfrie, her snakker vi både tid og økonomisk. Når man arbejder med online markedsføring til hverdag og nærmest drømmer om det, så finder man hurtigt ud af hvor og hvordan man opnår de bedste resultater for sine penge.

80% ejer en smartphone

Annoncering på mobilenheder skal ikke overses og du vil efter kort tid med overvågning af dine annoncer, kunne se at mange af dine besøgende kommer fra mobile enheder. Man kan sagtens lave annoncering udelukkende for mobile enheder og dermed skræddersy unikke annoncer til eks. iPhone brugere.Marketing statistik

Kilde:smartinsights.com

Vælg den rigtige platform

Når man snakker online markedsføring er man inde på et meget bredt område, det er derfor også vigtigt at man gør op med sig selv hvor det er man gerne vil være synlig henne. Hvis du har lavet en plan og gerne vil benytte dig af online markedsføring i år 2016, så er det også meget vigtigt hvor du vælger at gøre dig selv synlig. Herunder hvilke platforma du ønsker at annoncere på. Målgrupperne på de forskellige sociale platforme reagere ikke altid ens og derfor kan du hurtigt spilde dine penge ved at reklamere med samme annoncer, på forskellige platforme.

Brug dit budget rigtigt

Hvis du har sat et budget til din online markedsføring vil du jo gerne se at omsætningen stiger, i takt med dit budget bliver brugt. Derfor skal du inden du går igang med online markedsføring, være meget omhyggeligt med hvor og hvordan dit budget bliver brugt. For de fleste er grundkernen for online markedsføring, selvfølgelig at skabe større omsætning i virksomheden. Det er ikke altid dette er tilfældet og bruger man online markedsføring til andet end at øge sin omsætning eller interesse for sit produkt eller virksomhed, skal man også tænke andre strategier i forbindelse med online markedsføring.

Hvis du kunne tænke dig at vide mere omkring hvor og hvordan du skal lave din online markedsføring for 2016, så kan du kontakte os hos e-Manager.dk for yderligere hjælp

Personlig branding

Personlig branding

Personlig branding er en del af din markedsføring

Personlig branding kan have en stor effekt på dine resultater i din virksomhed. Hvis du vælger at være meget social aktiv i forbindelse med din virksomhed, er personlig branding en meget vigtig og effektiv ting at fokusere på. Ved at brande dig selv personligt, kan du komme ud til en målgruppe med dine interesse som du måske ikke ville have opnået ved at brande din virksomhed. Personlig branding indeholder i sig selv rigtig mange områder og det betyder bestemt ikke at man behøver at brande sig selv online.

Sådan kan du lave personlig branding

Lad os antage at du har en webshop der sælger hundeudstyr online. Din webshop har selvfølgelig en række markedsføringmetoder der brander din virksomhed og dens indentitet online. Det er det man skal huske at adskille fra hinanden for ikke at undgå at sprøjte al for meget markedsføring ud. I stedet skal man fokusere på det sine kunder og potentielle kunder interesserer sig for og deltager aktivt i. Det kan eksempelvis være hundetræf, hundetræning, hundeforedrag og andet hunderelateret. Og da jeg går ud fra at din webshop er en webshop der tilbyder noget ingen andre har, så har du en chance for at gøre det som du skal med din online markedsføring, nemlig at skille dig ud fra alle andre. Hvis du gør det skaber du automatisik en interesse om dig selv og vil automatisk kunne skabe en interesse for din virksomhed.

Sådan laver jeg personlig branding

Hvis du følger med i det jeg laver og min aktivitet på de sociale medier og resten af internettet, vil du hurtigt kunne gennemskue mine interesser og se at det afspejler sig i mit firmas interesse.

Jeg forsøger at holde mig aktiv alle de steder der har en nær forbindelse eller relation til det mit firma laver, eller involvere sig i.  Det er ikke på den måde at jeg reklamere eller brander min virksomhed, jeg viser blot interesse for de emner og områder som mit firma e-Manager.dk også har interesse for. Via disse netværk skaber man sig et netværk inden for de forskellige emner og kan med personlig branding også skabe interesse for andre områder en blot sig selv, heriblandt sin virksomhed og dens ydelser.

Træk en vinder til din Facebook konkurrence

Træk en vinder til din Facebook konkurrence

Guide: træk vinder til Facebook konkurrencen

Find hurtigt og nemt en vinder til din Facebook konkurrence

Hvis du har laver en konkurrence på Facebook og gerne vil trække en vinder kan du gøre det nemt og hurtigt med et smart dansk værktøj, du skal blot indtaste linket til dit opslag hvor din Facebook konkurrence kører og så bliver der automatisk trukket en vinder blandt kommentarer, likes, eller bege dele.

Du vælger også selv hvor mange vindere der skal trækkes til konkurrencen og du kan benytte dig af værktøjet på den danske hjemmeside der hedder Socialpunch.dk. Det er ganske gratis og det virker utrolig godt og nemt. Du kan se en  kort videoguide til hvordan du trækker en vinder til din Facebook konkurrence her.

Lav konkurrencer på Facebook

Hvis du har en Facebook side hvor du holder dine kunder opdateret omkring din virksomheds aktivitet, så er det en rigtig effektiv markedsføring at lave en konkurrence på en Facebook side. Hvis du endnu ikke er gået i gang med, at lave konkurrencer på din Facebook side, så vil jeg anbefale dig, komme i gang hurtigst muligt. Facebook konkurrencer er en effektiv markedsføringsmetode, og du vil få rigtige gode resultater ud af det hvis det bliver gjort korrekt. Det er vigtigt, at man overholder regler og vilkår fra Facebook når der laves Facebook konkurrencer.

Hvis du er i tvivl om hvordan du skal lave din Facebook konkurrence kan du kontakte os hos DigitalAalborg.dk, for yderligere hjælp.