21% af e-mail markedsføring fejler
En undersøgele af e-mail markedsføring viser nye tal
Hele 21% af den e-mail markedsføring der bliver lavet, når ikke rigtigt frem
Mange formoder ikke at lave deres e-mail markedsføring rigtigt, når de endelig sender et nyhedsbrev ud.
Den e-mail markedsføring der bliver lavet i øjeblikket, rammer ikke kunden som man kunne ønske det. I hvert fald ikke hvis man skal tro en undersøgelse, der er blevet udarbejdet af Return Path. Return Path er et firma som til dagligt beskæftiger sig med e-mails.
Det globale e-mail markedsføring leveringstal er faldet siden sidste år fra 83 procent i 2014, til 79 procent i år.
For hver 5 mail der bliver sendt, når 1 mail ikke frem!!
Return Path har været inde og lave en undersøgelse på de mails der bliver leveret, til de tilmeldte nyhedsbreve. Her skulle de have analyseret over 357 millioner marketing e-mails, som er udsendt til godkendte tilmelder af nyhedsbreve.
Leveringstallene er også faldende jvf. den undersøgelse der er udarbejdet. En undersøgelse lavet i USA fra samme firma, viser at kun 76% af alle de mails der bliver udsendt til tilmelder af nyhedsbreve i USA, rammer brugerends indbakke. Dette tal lå på hele 87% sidste år, altså et fald med 11% på 1 år.
I samme undersøgelse, hvor det var en global undersøgelse der blev lavet. Viste nogle brancher sig at klare det bedre. Mad, helse og skønheds branchen, kunne vise mere end 90% leveret mails.
Du kan her se en oversigt over leveringsdygtighed delt op i brancher
“The inbox is becoming harder to reach partly because mailbox providers are applying increasingly sophisticated algorithms to understand what content their users truly value,” siger Return Path Præsident, George Bilbrey.
Du kan se hele rapporten som Return Path har udarbejdet, ved at klikke her.