Online markedsføring 2016
Hvor skal du være synlig i år?
Året er gået og det har været et spændende år for mange som arbejder med online markedsføring. Personligt har jeg lært rigtig meget i forbindelse med opstarten af mit nye firma e-Manager.dk. Gennem min opstartsprocess har jeg lært mange nye ting, indenfor de forskellige emner jeg arbejder under. De ting jeg har lært har selvfølgelig ikke være omkostningsfrie, her snakker vi både tid og økonomisk. Når man arbejder med online markedsføring til hverdag og nærmest drømmer om det, så finder man hurtigt ud af hvor og hvordan man opnår de bedste resultater for sine penge.
80% ejer en smartphone
Annoncering på mobilenheder skal ikke overses og du vil efter kort tid med overvågning af dine annoncer, kunne se at mange af dine besøgende kommer fra mobile enheder. Man kan sagtens lave annoncering udelukkende for mobile enheder og dermed skræddersy unikke annoncer til eks. iPhone brugere.
Kilde:smartinsights.com
Vælg den rigtige platform
Når man snakker online markedsføring er man inde på et meget bredt område, det er derfor også vigtigt at man gør op med sig selv hvor det er man gerne vil være synlig henne. Hvis du har lavet en plan og gerne vil benytte dig af online markedsføring i år 2016, så er det også meget vigtigt hvor du vælger at gøre dig selv synlig. Herunder hvilke platforma du ønsker at annoncere på. Målgrupperne på de forskellige sociale platforme reagere ikke altid ens og derfor kan du hurtigt spilde dine penge ved at reklamere med samme annoncer, på forskellige platforme.
Brug dit budget rigtigt
Hvis du har sat et budget til din online markedsføring vil du jo gerne se at omsætningen stiger, i takt med dit budget bliver brugt. Derfor skal du inden du går igang med online markedsføring, være meget omhyggeligt med hvor og hvordan dit budget bliver brugt. For de fleste er grundkernen for online markedsføring, selvfølgelig at skabe større omsætning i virksomheden. Det er ikke altid dette er tilfældet og bruger man online markedsføring til andet end at øge sin omsætning eller interesse for sit produkt eller virksomhed, skal man også tænke andre strategier i forbindelse med online markedsføring.
Hvis du kunne tænke dig at vide mere omkring hvor og hvordan du skal lave din online markedsføring for 2016, så kan du kontakte os hos e-Manager.dk for yderligere hjælp