Personlig branding
Personlig branding er en del af din markedsføring
Personlig branding kan have en stor effekt på dine resultater i din virksomhed. Hvis du vælger at være meget social aktiv i forbindelse med din virksomhed, er personlig branding en meget vigtig og effektiv ting at fokusere på. Ved at brande dig selv personligt, kan du komme ud til en målgruppe med dine interesse som du måske ikke ville have opnået ved at brande din virksomhed. Personlig branding indeholder i sig selv rigtig mange områder og det betyder bestemt ikke at man behøver at brande sig selv online.
Sådan kan du lave personlig branding
Lad os antage at du har en webshop der sælger hundeudstyr online. Din webshop har selvfølgelig en række markedsføringmetoder der brander din virksomhed og dens indentitet online. Det er det man skal huske at adskille fra hinanden for ikke at undgå at sprøjte al for meget markedsføring ud. I stedet skal man fokusere på det sine kunder og potentielle kunder interesserer sig for og deltager aktivt i. Det kan eksempelvis være hundetræf, hundetræning, hundeforedrag og andet hunderelateret. Og da jeg går ud fra at din webshop er en webshop der tilbyder noget ingen andre har, så har du en chance for at gøre det som du skal med din online markedsføring, nemlig at skille dig ud fra alle andre. Hvis du gør det skaber du automatisik en interesse om dig selv og vil automatisk kunne skabe en interesse for din virksomhed.
Sådan laver jeg personlig branding
Hvis du følger med i det jeg laver og min aktivitet på de sociale medier og resten af internettet, vil du hurtigt kunne gennemskue mine interesser og se at det afspejler sig i mit firmas interesse.
Jeg forsøger at holde mig aktiv alle de steder der har en nær forbindelse eller relation til det mit firma laver, eller involvere sig i. Det er ikke på den måde at jeg reklamere eller brander min virksomhed, jeg viser blot interesse for de emner og områder som mit firma e-Manager.dk også har interesse for. Via disse netværk skaber man sig et netværk inden for de forskellige emner og kan med personlig branding også skabe interesse for andre områder en blot sig selv, heriblandt sin virksomhed og dens ydelser.