4 markedsførings værktøjer der virker

Online marketing værktøjer
Værktøjer til online markedsføring

Brug de rigtige værktøjer til markedsføring

Husker du at bruge de vigtigste værktøjer til online markedsføring? Jeg har giver mit bud på 4 stærke værktøjer der uden tvivl, vil være med til at give din online markedsføring succes. De værktøjer jeg har udvalgt er nogle jeg selv bruger til dagligt med mit arbejde som marketing konsulent i mit firma e-Manager.dk og jeg kan ud fra erfaring, konstatere hvilke værktøjer der virker og hvilke man måske ikke burde så meget tid på.

Værktøjer til online markedsføring

SEO (søgemaskineoptimering)

SEO er en “klassiker” man aldrig må glemme når man taler online markedsføring. Stadig i dag er det en af de mest effektive midler til succes med online markedsføring og bruges derfor også idag af en rigtig stor procentdel der laver online markedsføring. Grunden til jeg kalder det en klassiker i anførselstegn er i bund og grund fordi at når man siger klassiker forbindes det ofte med noget der er som det altid har været og det er SEO i den grad ikke. SEO er blevet udviklet med tonsvis af forskellige algoritmer og opdateringer fra Googles, hvilket selvfølgelig også har været med til at påvirke den måde man laver SEO på den dag i dag.

SoMe (sociale medier)

En ny, men vidst også snart en klassiker hvis man spørger de gæve marketingseksperter. Også med SoMe er det en ting man ikke må springe over, når man laver online markedsføring. De sociale medier har taget magten og er blevet en stor konkurrent for eksisterende markedsføringsmetoder. De sociale medier har den store fordel at have alle brugere samlet mere eller mindre, et sted. Det vil sige når du rammer, så rammer du også. Men man også huske at når man laver online markedsføring på de sociale medier, så er der andre folk end bare ens målgruppe. Derfor er det også vigtigt at man er om hyggelig med sine kampagner for ikke at blive set som SPAM fra andre brugere. De sociale medier stiger for hver dag og det er kun et spørgsmål om tid før dine potentielle kunder efterspørger din virksomhed, såfremt du ikke er på de sociale medier i forvejen.

Nyhedsbrev

Endnu en klassiker som er med til at opretholde en aktivitet og interesse for din virksomhed eller dit produkt. Med nyhedsbrev udsendelse til dine kunder viser du en interesse og skaber et “personligt” forhold med dine kunder, hvis du vel at mærke har noget at byde på i dine nyhedsbreve. Rigtig mange fejler med deres nyhedsbreve ved at sende urelevant reklame ud til deres tilmeldte læsere og det lige præcis det man skal undgå. Hvis dine kunder har tilmeldt sig nyhedsbrev hos dig, så er det fordi de gerne vil have nyheder sendt på mail, med mindre du har reklameret for andet. Det vil sige det er vigtigt at man giver kunderne det de har efterspurgt og altså ikke unødvendige reklame.

Indhold (Content marketing)

Den ældste og alligevel nyeste måde at lave markedsføring på er med sit indhold, det er her du tilbyder og viser dine kunder hvad du egentlig kan og gerne vil stå for. Med content marketing kan du skabe indhold som egentlig ikke relatere direkte til dit produkt eller din service, men alligevel afdækker et emne eller behov som din kunder efterspørger. Med content marketing lave man løbende indhold der relatere til de specifikke emner man ønsker at bevæge sig ind over. Content marketing kan laves med mange forskellige værktøjer som videoer, guides, produktanmeldelser. Det er vigtigt at man med content marketing er opmærksom på at effekten ikke kommer efter en dag eller en uge, men at det er noget man bygger op løbende, ligesom man kender det med søgemaskineoptimering og andre succesfulde markedsføringsværktøjer.

 

Rami Najmi

Sidder til dagligt som Organic Search Specialist og ellers bruger jeg fritiden på musik, træne, nørde og hunden.

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *